0
Winkelwagen

Bedenktijd en retourneren

Foto

 

Bedenktijd en retourneren

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd te worden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Artikel terugsturen

Wil je een artikel terugsturen? gebruik dan bij voorkeur het retourformulier en stuur deze samen met het artikel naar ons terug.
Formulier herroepingsrecht: download retourformulier
 

Voor zakelijke afnemers:

De Wet Koop op Afstand geldt alleen bij een consumentenkoop, oftewel een koop tussen een zakelijke verkoper (winkelier) en een consument. Wees u ervan bewust dat het herroepingsrecht niet van toepassing is voor zakelijke klanten.

 

Het adres voor retourneren

Groepenkastcompleet.nl
Zwanendaal 12
2914 ET  Nieuwerkerk aan den IJssel

 

Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

  • Een groepenkast die u specifiek als maatwerk door ons laat samenstellen en assembleren.
  • Kabel of draad die specifiek (per meter) lengte is afgeknipt en geleverd.

Terugbetalen verzendkosten bij retourneren

Als u de volledige bestelling retour stuurt, dan vergoeden wij de kosten van de bestelling én ook de (heen)verzendkosten (van onze webwinkel naar u) Als u één of meerdere artikelen uit de bestelling houdt, dan krijgt u alleen de kosten van de rest van de bestelling terug, niet de verzendkosten. U betaalt zelf de kosten van de retourzending (van u terug naar onze webwinkel)

Terugbetalen aankoopbedrag bij retourneren

Wij vergoeden alle betalingen aan de consument, inclusief eventuele leveringskosten die door ons in rekening gebracht zijn voor het geretourneerde product binnen 14 dagen terug volgend op de dag waarop de consument de herroeping meldt. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering worden de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet vergoed.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.

Defect bij ontvangst

Ondanks de hoge kwaliteit van de artikelen die wij in ons assortiment hebben kan het voorkomen dat een artikel bij levering defect is. In dat geval dient u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Vul alstublieft op de achterzijde van de factuur/pakbon een duidelijke klachtomschrijving in en stuur het defecte artikel inclusief alle toebehoren en accessoires en de originele factuur in een deugdelijke verpakking en voldoende gefrankeerd naar ons retour. U ontvangt vervolgens zo spoedig mogelijk een vervangend product. Deze zending wordt door ons gefrankeerd, dus u hoeft niets te betalen bij ontvangst.

Verkeerde levering

Indien u een verkeerde of incomplete levering heeft ontvangen, bieden wij allereerst onze excuses aan voor het ongemak. Bij een verkeerde levering is er sprake van een non-conformiteit. Het geleverde product voldoet namelijk niet aan de verwachting of beantwoordt niet aan de overeenkomst. Daardoor heeft u als klant veel meer rechten dan alleen de wettelijke bedenktijd. Zo heeft u als klant twee maanden, nadat ontdekt is dat het geleverde product niet dat is wat u besteld heeft, de tijd om dit aan ons te melden. Daarbij zullen wij zorgdragen door kosteloos het juiste product alsnog te leveren. Er worden hiervoor geen extra kosten in rekening gebracht om uiteindelijk datgene te krijgen wat u heeft besteld. Stuur a.u.b. geen goederen naar ons retour zonder dat u eerst met ons contact hebt opgenomen. Bij een verkeerd geleverd product beoordelen wij of het product nog in originele staat is met alle accessoires en indien mogelijk in de originele verpakking is retour gezonden. Als dit het geval is wordt het correcte product kosteloos naar u verzonden.